29 Kasım 2023 Çarşamba
ÖĞRENCİ İKAMET İZNİ
29 Kasım 2023 tarihinde yürürlüğe giren Yükseköğretim Kurumu (YÖK) Başkanlığı ile İçişleri Bakanlığı arasında yapılan protokole istinaden; öğrenci ikamet izni başvurusunda bulunan üniversitemiz (ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora) progrmlarından birine kayıtlı olan öğrencilerimizin, öğrenci ikamet izni başvurusu yaptıktan sonra ikamet izni öğrenci kayıt formuyla birlikte aşağıda belirtilen belgeleri randevu tarihini beklemeksizin en kısa süre içerisinde üniversitemizin ilgili birimlerine (Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı veya Uluslararası Öğrenci Ofisine) teslim etmeleri gerekmektedir.
BELGELER:
- İkamet izni kayıt/başvuru formu <<<Link>>>(öğrenci tarafından ıslak imzalı şekilde)
- Pasaport ya da pasaport yerine geçen belge (aslı görüldü şeklinde)
- Öğrencilik durumunu gösterir belge (Dönem uzatanlar için ilave olarak Trnaskript)
- 4 adet biometrik fotoğraf
- Geçerli sağlık sigortası (GSS ya da ikamet izni talep süresini kapsayan özel sağlık sigortası)
- e-tebligat (UETS) adresi <<<Link>>> (İkamet uzatma başavurusu yapacak olanlar)
- Kalacağı adres bilgilerini gösterir belge
- Kendi evinde kalıyorsa, tapu fotokopisi (uzatma başvurularında “yerleşim yeri belgesi ve fatura” yeterlidir)
- Kira sözleşmesi ile kalıyorsa, kira sözleşmesinin noter onaylı örneği
- Otel vb. konaklama yerlerinde kalınıyorsa, bu yerlerde kalındığına dair belge
- Öğrenci yurtlarında kalınıyorsa, yurtta kalındığına dair belge
- Destekleyici yanında kalınıyorsa, yanında kaldığı kişinin noter onaylı taahhüdü (Destekleyici evli ise ayrıca eşinin de noter onaylı taahhüdü)
- İkamet izni belge bedelinin ödendiğine dair makbuz
- 18 yaşından küçük yabancılar için; vize muafiyetiyle ya da farklı amaca yönelik vizeyle gelenler için; veli/vasi bilgisini içeren belge (doğum belgesi, aile belgesi vb.) ve veli/vasi/yasal temsilcisi tarafından verilen muvafakatname (amacına uygun vizeyle ((öğrenim vizesi)) gelenler için; muvafakatname ve veli/vasi bilgisini içeren belge eklenmeyecektir.)